Het zuidelijk halfrond is toch echt anders - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van weerens - WaarBenJij.nu Het zuidelijk halfrond is toch echt anders - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van weerens - WaarBenJij.nu

Het zuidelijk halfrond is toch echt anders

Door: hans en ilona van weeren

20 Februari 2013 | Indonesië, Candidasa

Het zuidelijk halfrond is toch echt anders dan dat noordelijke, neem alleen al het weer. Dat is hier op het zuidelijk gewoon een beetje warmer, zeker als je in het tropische gedeelte zit, in Indonesië.
Maar vooruit, laten we bij het begin beginnen..
we zijn weer even op stap. Vertrokken op 29 januari, net toen de eerste koudegolf Nederland had verlaten en zeker voordat de volgende koudefronten er aan kwamen. We vlogen naar Jakarta en bleven daar drie dagen om de schade van de overstromingen op te nemen.
Je kon zien dat dat alweer enige dagen achter de rug was. De straten waren weer begaanbaar, weinig modder op de weg, alleen werden hier en daar de matrassen buiten gelegd om te drogen. Dus ja, het was wel goed nat geweest. Zeker in de oude havenbuurt, die bij ons als favoriete wijk van Jakarta geldt.

We gingen met de trein naar jogjakarta waar we opgehaald werden door susi en haar zoon jefry. Bij susi gaan we tien dagen logeren en in de leer in haar batikatelier. Twee jaar geleden hebben we hier een dag gebatikt en dat smaakte naar meer.
Vandaar dat we nu eens echt de techniek wilden leren en bij haar in de kampong verbleven. Dus geen luxe hotel, maar sochtends onder de koude douche. We maakten zo het leven in een echt buurtje mee, met de dorpsgek, de eetgewoontes, van alles. En dat is ons uitstekend bevallen en we hebben er ook nog een serie leuke batikwerken aan over gehouden!

Na 10 dagen was dat echter ook weer voorbij en mochten we sochtends om 4 uur op om het vliegtuig van 6:35 uur uit jogjakarta naar bali, denpasar te halen.
Een uurtje vliegen en we waren dus lekker vroeg op bali. Hier werden we door donald, onze chauffeur, opgehaald en nadat we boodschappen in de kunstmaterialenwinkel hadden gedaan reden we naar candidasa waar we (weer) in dasawana verblijven. Dat was weer thuiskomen. Als je ergens voor de tig-ste maal komt en weer bekenden tegenkomt, voelt dat altijd als thuiskomen aan.

Hier zijn we weer bezig met houtsneden en schilderen. En dat alles in een heerlijke temperatuur, heerlijk buiten, met als afkoeling een lekker zwembad, een gezellig happy hour en een heerlijk restaurant. We hebben dus niet veel over om te wensen!
Met dit verslag zullen we jullie weer op de hoogte houden van alle nieuwe ontwikkelingen, tot spoedig dus!

• 20 Februari 2013 - 12:11

Hans En Gré:

hoi Hans en Ilona,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie gaat en dat het weer leren en genieten is!
    De bijgaande prachtige foto's ondersteunen jullie verhaal goed.
    Succes met jullie houtsneden en schilderen!
    liefs,
    Hans en Gré

• 20 Februari 2013 - 19:48

Renée:

Dag Ilona en Hans,
    Lekker hoor weer in Indonesië! Geniet ervan! Hier ben ik ook druk aan het experimenteren met de Indische maaltijd. De rendang is nu goed gelukt ha ha!

• 24 Februari 2013 - 10:46

Marijke En Teun:

Fijn om weer iets van jullie te lezen en te zien.
    Als het regent is het een gordijn he. Weet ik nog.
    Ben benieuwd naar jullie resultaten in de nieuwe (kunst)techniek.
    Fijne tijd en tot.......
    Doeg, Marijke en Teun.

• 25 Februari 2013 - 11:40

Margaret En Gary:

wat heerlijk voor jullie! Ik kijk er naar uit om jullie nieuwe werk t.z.t. te zien.

lieve gr.

• 26 Februari 2013 - 12:33

Jacqueline:

Hoi,had geen mailtje gekregen dus nu pas jullie gezellige verslag
    en mooie foto's gevonden.Heb mij weer aangemeld dus hoop ik
    dat het volgende keer goed gaat! Veel plezier en liefs,Jacqueline