voor degenen die geen Facebook hebben - Reisverslag uit Peking, China van weerens - WaarBenJij.nu voor degenen die geen Facebook hebben - Reisverslag uit Peking, China van weerens - WaarBenJij.nu

voor degenen die geen Facebook hebben

Door: hans en ilona van weeren

23 April 2015 | China, Peking

Voor degenen die geen facebook hebben

Jullie missen toch wel iets van onze omzwervingen. Van wat wij zoal doen. Waar we zijn en waar we naar toe gaan. Daarom hier een kort overzicht van wat we de laatste maanden gedaan hebben. Jullie zijn bij tot en met onze 6 maandse reis door amerika. Begin december kwamen we daarvan terug en toen hebben we natuurlijk niet stil gezeten. Ik ben heerlijk aan een groot doek begonnen met als thema wrecking ball. Lied en video van miley cyrus. Op bijgaande fotos kun je het resultaat zien. Acryl op canvas en het is 120 x 160 cm groot.

Begin jauari hadden we het jaarlijkse rotary diner van de nieuwkoopse club, waar we voor uitgenodigd werden. In februari zijn we toch maar even snel naar bali vertrokken want het jaarlijkse schoolreisje van jembatan senang wilden we niet missen. En ook het charity dinner voor het goede doel konden we niet overslaan. Tenslotte moet er iemand veilingmeester spelen en daar word ik dan weer fijn voor uitgekozen. Ook had ik in die periode nog net een tentoonstelling van een aantal schilderijen die ik in amerika had gemaakt. bij de sta galerie in alphen aan den rijn.

Terug in nederland stond ons alweer een volgend tripje te wachten. De rotaryclub in mazamet, frankrijk bestond 80 jaar en dat werd natuurlijk groots gevierd. Daar wilden we natuurlijk ook bij zijn. Dus snel even met het vliegtuig naar ons zuidfranse. Op zondagavond kwamen we terug en maandag hadden we een week modeltekenen in vianen. Vrienden hadden dat georganiseerd en dus konden we heerlijke lange standen tekenen. Aan het eind van de week moe maar voldaan een afscheidsetentje en dinsdag daarop vertrokken we naar peking.

Daar zitten we nu twee maanden. Om moe van te worden. Jawel, soms wel, maar ook weer niet als je voelt hoeveel energie je er weer voor terugkrijgt. Van al die zaken plaasen we konstant fotos op facebook. Ik heb er nu een aantal uitgezocht zodat jullie toch een beetje kunnen meegenieten met ons. We zijn hier nog tot eind mei en dan gaan we via nederland door naar frankrijk om daar heerijk rustig te genieten van de zomer. Binnenkort wat meer over wat we hier nu allemaal doen. Gegroet!

• 23 April 2015 - 15:48

Hans Van Kollenburg:

Hoi Hans er ging iets mis met verzenden.
    Ik volg jullie reis verslagen en het is geweldig om dit te kunnen doen.
    de reis naar China zal voor je werk zeker weer een inspiratiebron zijn.
    Mijn tijd bij het onderwijs zit er al weer 2 jaar op, en geniet van mijn pensioen.
    Geniet van het moment

• 23 April 2015 - 21:37

Tonneke:

Hoi Reis-idioten,

Hoeveel thuis-en hebben jullie wel niet! Vliegen van hot naar her, van boven naar beneden. Zien allerlei verschillende mensen, beleven vele situaties en bewegen de hele wereld moeiteloos over. Heb wel facebook, maar maak het nooit meer open, dus leuk om nu weer eens te lezen waar jullie uithangen. Word al moe als ik het zie, ik ben vergeleken bij jullie een dorpse kneus en heb zelfs een week hakken in Frankrijk en een weekje Kreta met vrienden voorzichtig afgezegd. Komt ook omdat Auke zijn tweede kind in juli verwacht en Sanne haar eerste in september. Ben volop oma en gedraag me daar dan ook maar naar. Heb met Luitzen genoeg van de wereld gezien, al zijn jullie nooit in te halen! Als jullie ooit weer eens een flitsmoment in Nieuwkoop zijn, wil ik toch wel weer-eens bijpraten met de van Weerens! Liefs van jullie oude buurvrouw Tonneke

• 24 April 2015 - 08:15

JACQUELINE:

WAT EEN LEUKE FOTOS WEER!
    PRACHTIG SCHILDERIJ HANS DAT WIL IK WEL EENS IN HET ECHT ZIEN!
    NU GA IK WEER EVEN NAAR JE HANDJE VAN VANDAAG KIJKEN ILONA!
    GENIET EN LIEFS VAN MIJ'

• 26 April 2015 - 10:52

Teun En Marijke:

Hallo globetrotters, Ilona en Hans, even een bericht van ons. 26e vandaag!!!!!! Dus het wordt hier druk.
    Dat hebben jullie ook, maar dan op een andere manier. Wat een energie, geweldig. Geniet er van zolang het kan is natuurlijk jullie motto!!!
    Fijne tijd daar verder. Hoop jullie snel weer in levende lijve te zien, zo mogelijk in Frankrijk.
    Groeten van ons,
    Marijke en Teun

• 28 April 2015 - 22:12

Pim Pijlman:

Hallo Ilona en Hans,

Ja, ik hoor ook bij diegene die niet veel of niets doen met facebook en ben nu blij met de mogelijkheid om gewoon per mail te reageren.
    Gezellig druk reisverslag met veel opwindende zaken om te doen. de foto's geven een goed beeld. Ben wel benieuwd naar dat hele grote schilderij. Misschien krijgen we dat ooit nog te zien.
    Als jullie eind mei terug zijn uit Peking zijn wij net terug uit Amerika waar we 3 mei naar toe vliegen alleen gaan wij niet door naar Frankrijk. Dat komt misschien later dit jaar nog wel.
    Geniet er van en we sprken elkaar vast wel weer,
    hartelijke groet Hans en Pim.