op avontuur in azie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van weerens - WaarBenJij.nu op avontuur in azie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van weerens - WaarBenJij.nu

op avontuur in azie

Door: hans en ilona van weeren

14 Januari 2009 | Thailand, Bangkok

Vanaf 9 januari 2009 zijn we weer op reis. We vertrokken met de KLM van Amsterdam naar Bangkok. Hier kwamen we zaterdag 10 jan smiddags aan en konden meteen naar ons hotel dat we al via internet hadden geboekt. Een beetje jetlag, een nacht gemist, 6 uur tijdsverschil. Je moet er toch elke weer even aan wennen. Maar na een dag of twee zit je weer in een normaal ritme. En dat is het rustige ritme van thailand. Er is niet zoveel haast. Iedereen is vriendelijk, lacht en zegt gedag. We bezoeken natuurlijk de tempels, het koninklijk paleis, bekijken de boedha beelden, de architectuur. Het is werkelijk allemaal imponerend. Ook het openbaar vervoer is hier goed geregeld. Via de skytrain (een bovengrondse metro) en de (ondergrondse) metro kun je in combinatie met de rivierboten op vele plekken komen. Daarnaast rijden er ook nog gewone bussen, taxis en vele tuk-tuks. En in de arme wijken zie je de brommers waar je achterop kan. Dus overal kan je komen. Met een beetje behoorlijke kaart en de vele engelse straatnaambordjes hoef je je geen zorgen te maken dat jer niet komt.
We maakten een prachtige fietstocht door bangkok en de omgeving, gingen met een longboat het achterland in en eten overal heerlijk van de vele stalletjes en nightmarkets die je overal vindt.
Vandaag bezochten we de expositieruimte van de univeristeit en ook nog een museum en een galerie. Veel kunst met een hoog aziatisch karakter. Ook regelden we vandaag een visum voor vietnam, omdat de ambassade vlak om de hoek bij ons hotel zit en dat hebben we dan maar vast.
Het plan is om morgen bangkok te verlaten en een bus naar het noorden te nemen. Dus tot dan.

• 14 Januari 2009 - 11:13

Kees Wijburg:

Leuk om te horen, dat jullie naar Thailand zijn gereisd. Ben er 31 jaar geleden voor het laats geweest in de KLM residentie Plaswijk en hotel Oriental in Bangkok. Nu een van de mooiste hotels ter wereld, zeggen ze. Als je tijd hebt ga er eens "lounchen" en vertel me hoe het er nu is! veel plezier op jullie avontuur.

• 14 Januari 2009 - 11:58

Loes & Cees Den Hert:

Hallo beste mensen,wij zullen jullie reis met belangstelling volgen!!
    hartelijke groet en voorzichtig aan,hoor.

• 14 Januari 2009 - 12:21

Jacqueline :

fijn dat jullie goed zijn aangekomen!wat hebben jullie al veel gedaan!liefs van mij.

• 14 Januari 2009 - 14:09

Marijke?Teun:

Ja direct geopend! Leven met jullie mee, en volgen waarbenjijnu. We hadde een echte winter, tot 22 graden vorst! Jullie in luchtige kledij en wij .....
    Veel plezier en tot lezens, doeg.

• 14 Januari 2009 - 15:56

Nel Vork:

Nou dat zijn weer mooie reisverhalen. we genieten mee. Veel plezier. groeten Jan en nel

• 14 Januari 2009 - 16:46

Desiree:

Yes leuk om van jullie te lezen.
    veel plezier. ook wij hebben vorige week een top week gehad met heel veel schaats plezier.
    tot snel!

• 14 Januari 2009 - 17:03

Peter En Maurine:

dat is een goed begin van het jaar. Nog veel reisplezier. Wij, net terug in Mazamet, alles goed hier. We vertrekken over 4 weken naar Uganda. Zijn op 4 maart weer terug. liefs v. Maurine

• 14 Januari 2009 - 18:23

Harm Begeman:

Dag Hans en Ilona,
    Het was me eerlijk gezegd ontgaan dat jullie al weer op pad gingen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wat bedoel je trouwens met kunst 'met een hoog aziatisch gehalte'? Welke kenmerken zijn typisch aziatisch?
    Veel plezier!
    Groet, Harm

• 14 Januari 2009 - 21:06

Huub:

Heerlijk om een warm verhaal te lezen in deze kou. De tulpen hangen mooi. Veel plezier verder.

Huub en Trudy

• 14 Januari 2009 - 21:51

LENNY BOTTER:

HI HANS EN ILONA

WAT VERSCHRIKKELIJK LEUK DAT JULLIE WEER ZO´N AVONTUUR VOOR DE BOEG HEBBEN!! IK BEN REUZE BENIEUWD MET WELKE INTERESSANTE DINGEN-INFORMATIE JULLIE ZULLEN TERUGKOMEN. ENJOY AND BYE FOR NOW.LOVELENNY

• 15 Januari 2009 - 09:13

Hans En Gré:

Bedankt voor jullie uitgebreid reisverslag en mooie foto's. We kijken nu al uit naar het volgende reisverslag. Veel plezier en tot lezens.
    Liefs,
    Hans en Gré

• 15 Januari 2009 - 09:48

Bert En Rie Tas:

Hallo Ilona en Hans,
    Leuk om alweer jullie eerste reisverslag te hebben ontvangen. Het is weer een wervelende start, jullie wel toevertrouwd.
    Kijken uit naar het vervolg,
    groeten Bert en Rie.

• 15 Januari 2009 - 11:36

Greetje En Bert :

Dag Hans en Ilona,

Veel succes, hebben jullie ook al de ratten gegeten die in de stalletjes langs de weg gebraden worden aangeboden? Horen graag het vervolge van jullie reis.

• 16 Januari 2009 - 07:47

Willem Hassoldt:

Hia Hans en Ilona,
    helemaal goed, terwijl wij hier aan ut klunen zijn. Ik ben niet zo'n reisheld, wel vreselijk jaloers natuurlijk. Ik volg jullie bewegingen en verneem de escapades (heet dat zo?) Geweldig veel plezier en be happy. De Kleurfabriek maakt de goede kans van succes. Ik info jullie graag verder. Saludos en tjap tsjoi of zoiets. willem hassoldt

• 16 Januari 2009 - 08:34

Hanna:

Sawadee ka!

Wat een heerlijk begin in die grote bruizende stad. Hebben jullie nog een lekkere massage gehad in Wat Pho?
    Ben benieuwd waar jullie nu 'uithangen'...Ayuthaya? Sukothai?
    Veel plezier!

Liefs, Hanna

• 18 Januari 2009 - 05:13

Wim Beelen:

Hallo Ilona en Hans, Dat klinkt al goed lijkt me. Jullie bezoek aan Bangkok herinnert mij aan ons (Renée en mijn) verblijf daar zo'n twee weken in 1993. Die fietstoch lijkt me wel heel leuk daar. Ik ben wel erg benieuwd hoe het is veranderd met boven- en ondergrondse metro. In 1993 zat het verkeer vaak flink vast op hoofdwegen met veel blauwe walmen. Veel plezier alvast verder. Wim

• 18 Januari 2009 - 13:30

Tonneke:

Lieve Levensgenieters!
    Nu ruik en zie ik weer helemaal hoe het daar is. Het fietsen, de stalletjes, het vervoer en de imponerende schoonheid van die cultuur! Maak er maar weer een mooi verhaal en belevenis van.
    Liefs van een jaloerse oude buurvrouw Tonneke.

• 05 Februari 2009 - 19:29

Ted:

Hai alletwee,

Wat maken jullie veel mee en wat zien jullie veel! Alles weer goed met ruggen en zo?
    Hier alles goed. 2 Maart gaan we met de kunstkring in het reghthuys gezamelijk schilderen of beeldhouwen!
    Fijne reis verder!
    Groetjes Piet - Ted