Van twee maanden Santa Fe ......... - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van weerens - WaarBenJij.nu Van twee maanden Santa Fe ......... - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van weerens - WaarBenJij.nu

Van twee maanden Santa Fe .........

Door: hans en ilona van weeren

19 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Santa Fe

Het laatste verslag dat ik hier op waarbenjij.nu heb geplaatst meldde dat we in Santa Fe terecht waren gekomen. Nu zijn we daar nog steeds, ondertussen is het natuurlijk alweer een maand later en zal ik jullie op de hoogte brengen van ons doen en laten hier.

Er is een groot verschil tussen steeds maar rondtrekken (wat we met de camper naturrlijk deden) en nu op een vaste plek wonen. Bijvoorbeeld al de boodschappen, je kent de winkels, weet wat je waar gaat halen en je hebt geen wielen (autowielen) meer. Nu gaat alles op de fiets. Heerlijk rustig want je hebt hier mooie fietspaden die vanaf ons huis rechtstreeks naar het centrum gaan. En de andere kant naar de supermarkt. Licht heuvelig, dus soms moet je wat meer trappen en soms heb je de helling mee en gaat het bijna vanzelf.

We zijn natuurlijk niet voor niets naar Santa Fe gekomen. Dit is de tweede kunstmarkt van de Verenigde Staten. New York is de grootste en dan komt dit kleine plaatsje hier in Nieuw Mexico. Daarachter komt dan San Francisco op de derde plaats. Je komt hier dus om van de kunstenaars en galeries. Er zijn meer dan 250 galeries in town. En dat is verdeeld over drie plekken in de stad. Het oude centrum, Canyon Road en het nieuwe Railyard gebied.
Vrijdagavond is er openingsavond. Om de beurt in een van de buurten. Maar om alles goed te willen zien ga je niet naar openingen. Dan zijn er veel te veel mensen (echt waar!). Wij gaan dus bijna twee maal in de week op stap om galeries te bezoeken. En dat is heel erg leuk, er is dan tijd om met de galeriehouders te praten en rustig te kijken.

Vandaag gingen we bijvoorbeeld naar Canyon Road. Daar was een special event; een paint out. Bij alle galeries waren de kunstenaars die daar vertegenwoordigd worden aanwezig en stonden buiten op straat te werken, schilderen, beeldhouwen. Ook waren de elementary scholen aanwezig om muziek te maken, hadden allemaal hun band, koor, orkest afgevaardigd die eerst in parade gingen en daarna overal optraden. Werkelijk een uniek gebeuren.
Je had dan ook de gelegenheid om met de kunstenaars te praten over hun werk. Interesting!

Verde hebben we hier een beetje lui schema ontwikkeld. Niet te vroeg opstaan, ontbijten, even in de zon zitten, wat internetten, dan weer eten en misschien wat doen, schilderen of zo, dan moeten er natuurlijk weer boodschappen gedaan worden en moeten we weer bedenken wat er vanavond gegeten gaat worden. Gelukkig staat er buiten een bbq dus moeilijk is het niet. En hebben we nog wat tijd om een leuk boek te lezen. Geen zwaar leven dus.

En we hebben bedacht wat de laatste periode dat we hier zijn gaan doen. We hadden gepland om hier in Santa Fe een auto te huren en dan nog wat rond te gaan toeren, maar .......... dat gaan we toch maar niet doen.
We hebben wat anders bedacht, maar wat dat wordt ga ik jullie nu nog niet vertellen, dat bewaar ik voor de volgende keer. Tenslotte moet ik met een mooie cliffhanger eindigen,.
Kijk goed naar de fotos en tot de volgende keer!!

Groeten van hans en ilona.

• 19 Oktober 2014 - 16:23

Petra:

Dank voor het reisverslag weer, met de mooie foto's. Geen verkeerd leventje he?
    Nou kan ik niet meer slapen omdat ik niet weet wat jullie laatste plannen zijn.
    Veel liefs en veel plezier nog, Petra en Harry
    ps. dat ijsje hoeft nou ook weer niet.

• 19 Oktober 2014 - 17:27

JACQUELINE:

HET IS WEER ENIG ALLEMAAL!
    BEN DUS OOK STIKBENIEUWD WAT DIE CLIFFHANGER IS.
    KUNNEN JULLIE GEEN TIPJE VAN DE SLUIER OPLICHTEN? HI
    GENIETEN MAAR EN LIEFS,JACQUELINE

• 19 Oktober 2014 - 19:43

Edith:

Mooi verslag, weer. En schitterende fotoos. We kijken alweer uit naar een ontmoeting ergens in het voorjaar. Inmiddels zijn E en T hier langs geweest, het lijkt allemaal de goede kant op te gaan, gelukkig maar. Geniet van jullie verdere verblijf, en ook hier zijn we heel benieuwd wat de invulling gaat worden..
    groetjes, E en J

• 20 Oktober 2014 - 11:50

Desiree:

he Hans en Ilona, nou mooie cliffhanger hoor! veel plezier daar en geniet van het lekker leven XX dees

• 20 Oktober 2014 - 20:00

Loes En Cees.:

Ook nu weer leuk om jullie, op deze manier, te volgen!
    Beste groet, Loes en Cees