voorbereiding voor de reis - Reisverslag uit Le Rialet, Frankrijk van weerens - WaarBenJij.nu voorbereiding voor de reis - Reisverslag uit Le Rialet, Frankrijk van weerens - WaarBenJij.nu

voorbereiding voor de reis

Door: hans en ilona van weeren

26 Mei 2014 | Frankrijk, Le Rialet

Er is weer veel gebeurd sinds ons laatste bericht vanaf Bali.
Op 5 maart vlogen we terug naar Nederland. Gelukkig werden we met een lekker zonnetje ontvangen en dat bleef eigenlijk wel zo gedurende de weken dat we in Nieuwkoop waren. Meestal vertrekken we weer snel naar ons huis in Frankrijk; niet nu.
Allereerst was het nog wel erg vroeg in het seizoen en ten tweede moesten we wachten op de afspraak op het consulaat voor ons visum voor de VS. Normaal gesproken kan dat met een week, maar wij moesten 29 dagen wachten. Had dat te maken met de top in Den Haag en het bezoek van Obama aan Nederland en het Rijksmuseum in Amsterdam... recht tegenover het Amerikaanse consulaat? We zullen het nooit weten.
Na ons interview op het consulaat was ons paspoort weer snel in huis met een visum voor 10 jaar! We zijn dus goedgekeurd.
13 April reden we uiteindelijk naar le Rialet. En nu is ons verblijf aldaar alweer bijna achter de rug. De tuin moest eerst ontdaan worden van al z’n uitgebloeide bloemen en stengels. Door het wisselende weer van zon en regen schoot het onkruid de grond uit, dus een tweede rondje op de knieen door de tuin om mauvaises herbes en ongewenste grassprieten eruit te trekken.
Achterstallig onderhoud aan bomen aan de atelierkant laten uitvoeren: diverse bomen de kop eraf en 7 slechte dennenbomen werden tot brandhout gezaagd en gespleten. Uiteindelijk leverde dat 6 m3 brandhout op dat we dankzij de hulp van Teun keurig opgestapeld hebben voor toekomstig gebruik.
Sociale kontakten onderhouden met etentjes bij ons of bij vrienden... leuk en lekker. Nog 2 te gaan!
Deze week ons werk uitzoeken om mee naar Nieuwkoop te nemen. We nemen het pinkster weekeind deel aan de KUNSTROUTE NIEUWKOOP. Is al voor de 10e keer, maar voor ons pas de 1e keer dat we deelnemen. WE HOPEN JULLIE ALLEMAAL TE ONTMOETEN, zondag 8 of maandag 9 juni in onze ateliers Stortenbekerstraat 49 in Nieuwkoop, van 11 tot 17.00 uur. Zie ook: http://www.kunstroute-nieuwkoop.nl/index.html

En dan de koffers weer pakken. Want we vertrekken 12 juni voor 6 maanden naar de VS (vandaar dat visum). We hebben een camper gekocht in Seattle, compleet met beddengoed etc en een complete keukeninrichting, vriezer, oven en magnetron. We gaan eerst in Seattle schilder- en drukmaterialen kopen en stomen dan meteen noordelijk door naar Alaska.
Dus waarschijnlijk zal ons volgende bericht daar vandaan komen. Groeten van hans en ilona.

• 26 Mei 2014 - 23:44

Gijs:

Wat hebben sommige mensen toch een saai leven....

• 27 Mei 2014 - 10:34

Els:

Hebben jullie ook nog tijd om op adem te komen?
    Geweldig plan, succes en geniet er van.

• 27 Mei 2014 - 11:44

Renée:

Ik zal kijken of het nog gaat lukken om naar Nieuwkoop te komen...

• 04 Juni 2014 - 21:59

JACQUELINE: