Oud en Nieuw op Bali - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van weerens - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw op Bali - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van weerens - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw op Bali

Door: hans en ilona van weeren

02 Februari 2016 | Indonesië, Candidasa

Zijn we weer uit nederland vertrokken. Net na de kerst. Terwijl in nederland de sneeuw nog niet was gevallen, hadden wij al dertig graden hitte. Niet erg hoor. Lekker warm. Normaal gesproken zou het ook wat natter moeten zijn. Het is tenslotte regenseizoen, maar omdat het een el nino jaar is, is alles een beetje anders. Zeer wenig regen. Dat is slecht voor de boeren die hun rijstteelt zien verdorren. En ook slecht voor het zwembadwater wat maar niet af wil koelen. 34 en 35 graden is niet echt een koel bad. Maar je wordt er wel nat van!. Gelukkig.

We zitten op ons vertrouwde plekje in dasawana en onze aankomst was goed gepland. We konden meteen aan de slag om oliebollen en appelflappen te bakken. Een hollands oud en nieuw met ook nog (zelfgemaakte) bitterballen en kroketten. Een zeer gezellig geheel. Oud en nieuw op bali.
Ik zal weer wat fotos opzoeken om bij dit korte verhaaltje te plaatsen zodat jullie een beetje kunnen meegenieten van ons verbijf hier.

Natuurlijk hebben we wat uitstapjes gemaakt. Naar de markt in Amlapura. Naar het strand op white sand beach (pasir putah). Naar Sanur om daar te wandelen, drinken en eten op het strand. Zeer geslaagd. Ook hebben we natuurlijk Jembatan Senang bezocht, het schooltje van els en kees. Vrijdag gaan we met de kinderen naar het Bali Bird Park. Zo een uitje is altijd een ongehoord succes voor de kinderen. Foto’s daarvan volgen in een volgend bericht wel.

En natuurlijk kunnen we ook de aapjes niet vergeten die altijd langs ons terras lopen en die met deze droogte ook veel dorst hebben. Ze drinken dagelijks onze bloembakken leeg. Ze wachten af tot de tuinman ze netjes heeft gevuld en komen dan soms met 10 apen tegelijk naar beneden uit de bomen om te drinken.
En natuurlijk zijn we tussendoor ook nog aan het werk. Een foto van mijn eerste schilderij kun je al zien. Ook daarvan volgt natuurlijk nog meer. Vanochtend regende het lekker, een zacht buitje, daar ben je hier blij mee.

Dus met blijde groeten...... van hans en ilona

PS fotos uploaded lukt op dit moment technisch niet, komt dus over een tijdje!
en is nu dus gelukt!

• 26 Januari 2016 - 11:51

JACQUELINE:

VOND IN MIJN REKLAMEBOX JULLIE LEUKE VERSLAG!
    VERHEUG MIJ OP DE FOTO'S.
    KNUFFELTJES VOOR DE AAPJES EN LIEFS VAN MIJ

• 27 Januari 2016 - 19:21

Marijke En Teun:

"Ook zonder bad wordt je wel nat", denk ik! Rijmt ook nog!
    Jullie kunnen tekenen toch, als het met de foto's niet lukt!!!!!
    Groetjes

• 14 Februari 2016 - 10:42

Pim Pijlman:

Wat hebben jullie weer een heerlijke tijd daar.!!
    Naast het maken van Kunstwerken verstaan jullie ook de kunst van Genieten.
    Hou dat vooral ook vol.
    hartelijke groet