het heeft even geduurd - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van weerens - WaarBenJij.nu het heeft even geduurd - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van weerens - WaarBenJij.nu

het heeft even geduurd

Door: hans en ilona van weeren

Blijf op de hoogte en volg

14 Februari 2014 | Indonesië, Candidasa

Het heeft even geduurd. Ondertussen zitten we al weer drie weken op bali en nog steeds heb ik geen verslag geschreven. Gebeurd er dan niets? Welnee. Het is meer luiigheid en druk met andere zaken dat ik nog steeds niet begonnen ben. Vanavond dus maar. Alhoewel over drie kwartier gaan ze weer schaatsen en dan wil ik wel even kijken of er nog medailles gewonnen worden. Olympische spelen in indonesie. Nee, die zijn hier niet op de televisie te ontvangen. morgenochtend is er op de nederlandse zender BVN wel een samenvatting om 7 uur. Maar via een leuke app is het op de tablet wel te volgen. Vaak met slecht beeld maar een goudenmedaille vergoedt veel kijkgebrek. En je moet natuurlijk internet hebben. En dat is ook een probleem. In europa en de andere ontwikkelde gebieden zijn we zo verwend dat er altijd wel behoorlijke ontvangst is. Maar hier zit je soms een hele dag te wachten op een paar uurtjes internet. Even snel de mail ophalen. Vandaar dat ik maar een data kaart gekocht heb die ik in mijn telefoon kan stoppen. Een duo sim model. Dan kan ik van mijn telefoon een mobiele wifi hotspot maken en heb zodoende altijd internet tot mijn beschikking. (Dit even voor de technici onder ons.)

Drie weken geleden kwamen we dus op schiphol en daar kon ik ilona vastleggen onder een mooie grote bos tulpen. We vlogen met een avondvlucht dus na het diner was het de benen strekken (heerlijke plaatsen bij de nooduitgang met onbeperkte beenruimte) en daarna slapen, doezelen, waken en rusten tot we er in kuala lumpur even uit moesten omdat er een nieuwe bemanning aan boord kwam en bijgetankt moest worden. Toen nog een klein stukje naar jakarta waar we savonds om 6 uur aankwamen. We werden door het hotel opgehaald en na een biertje in de lobby gingen we naar bed. De volgende ochtend werden weer keurig naar het airport gebracht en vlogen we van jakarta naar denpasar op bali. Hier stond tirta, onze chauffeur ons al op te wachten en zo waren we rond drie uur op onze bestemming. En vertrouwe plek na zoveel jaren. Met bekende mensen en personeel.

Wat gaan we dan deze zes weken op bali doen. Allereerst gaan we gewoon aan het werk. Dat betekent tekenen, schilderen en houtdrukken. Daarnaast willen we altijd het schooltje van els en kees bezoeken en waar nodig meehelpen. Dat kan elk jaar en er zijn altijd wel weer nieuwe projekten te bedenken. Dit jaar wordt het eerste lustrum (5 jaar) gevierd en daar moet ik natuurlijk een video verslag van maken. Is ondertussen gebeurd, moet ik alleen nog even uploaden op youtube. Zodra ik een adres heb zal ik dat vermelden, zodat jullie dat kunnen bekijken. Ook wilden ze een nieuw logo hebben om de volgende jaren in te gaan. Daar heb ik dus aan gewerkt en ook dat is al klaar. Ook hadden we het idee opgevat om het schoolgebouw te versieren met afbeeldingen van dieren. Vorig jaar zijn we namelijk met de kinderen naar de dierentuin geweest en dat vonden ze een belevenis. De sponsor die dat vorig jaar mogelijk maakte heeft ook dit jaar geld beschikbaar gesteld om het gebouw op te vrolijken. Een eerste foto heb ik er al bij gedaan. Naar aanleiding van mijn schetsen zijn twee plaatselijke kunstenaars hier mee bezig. het wordt geweldig!
Door een personeelswisseling bij de leerkrachten kan er drie weken geen handvaardigheid gegeven worden, maar nu gaat ilona drie weken die lessen verzorgen. Dus bedenken,voorbereiden, doorspreken met de juffen en dan geven. Veel werk. Ook wordt er net zoals vorig jaar weer een charity diner georganiseerd, met loterij, levende muziek, veiling, grabbelton etc. Wat veel werk kost in voorbereiding en op de avond zelf. Ook daar kunnen we bij helpen. En bij de viering van het lustrum mocht ik ook nog namens de rotaryclub nieuwkoop een donatie overhandigen die ik had verdiend door daar een lezing te geven.

En daarnaast? Ja hoor daarnaast doen we ook nog andere leuke dingen. Ergens lekker op een terrasje zitten om naar de zee te kijken en plotseling een stel dolfijnen langs te zien zwemmen.
Genieten we van het mooie weer in het zwembad. Bezoeken we leuke jazz avonden bij Vincent’s.
Lezen we een heel stel boeken. En zijn we gewoon aan het werk terwijl de apen naar ons kijken. Als dat nu niet ontspannen is.....
Ik laat jullie genieten van de fotos en tot een volgend bericht
Groeten van hans en ilona

  • 14 Februari 2014 - 09:30

    JACQUELINE:

    NET BIJ MIJN EERSTE KOPJE THEE VAN JULLIE FOTO'S GENOTEN.
    VOORAL VAN DAT LIEVE AAPJE EN DIE SCHATTIGE DIERENMUURSCHILDERING.
    WAT ZULLEN DE KINDERTJES DAT LEUK VINDEN!
    VEEL GENIETEN EN LIEFS VOOR JULLIE VAN MIJ.

  • 14 Februari 2014 - 13:05

    Renée:

    Fijn wat van jullie te horen ! Flink aan het werkbij het schooltje en met "schilderen" en daarnaast de nodige ontspanning! Dat klinkt goed en het ziet er op de foto's ook heel goed uit! Mooi schilderij! Is dat een houtdruk? Geniet er nog maar van!

    groetjes Renée

  • 14 Februari 2014 - 13:49

    Willem Hassoldt:

    Hi Ilona en Hans,
    Bijzonder dat je behoefte hebt om de Olympische club te volgen als je op Bali zit en onder toezicht van apen.
    Maar "ze" draaien hun rondjes uitstekend en er komen vast nog wel wat medailles bij. Mijn circusschool begint langzaam steeds meer vorm te krijgen en ik heb al wat try-outs gedaan. Hoop geïnvesteerd, maar wel fijn om te doen.Er zitten mooie foto's bij julie reportage. Is ook wat om mee te doen (?) Mooie Valentijnsdag en geniet van waar je bent en wat jullie doen. Stevige groet, Willem

  • 17 Februari 2014 - 13:14

    Hans En Gré:

    Gelukkig dat we wat van jullie horen (allerlei dingen spoken door je hoofd).
    Zo te lezen hebben jullie een druk maar leuk programma. Gisteren zijn er goud, zilver en brons voor Oranje voor de dames op de 1500 m. bijgekomen. Goed,hè. 'We' hebben nu totaal 17 medailles.
    Prachtige foto's, hoor. Tot de volgende keer.
    Liefs, Hans en Gré

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Candidasa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 65022

Voorgaande reizen:

29 December 2015 - 29 Maart 2016

2015/2016 terug naar indonesie

23 April 2015 - 23 April 2015

op reis in 2015

12 Juni 2014 - 12 December 2014

usa, here we come

19 Januari 2014 - 05 Maart 2014

2014 indonesie

29 Januari 2013 - 30 April 2013

Indonesië en china in 2013

09 Oktober 2012 - 02 November 2012

naar de usa 2012

30 Januari 2011 - 01 Mei 2011

indonesie en china 2011

13 April 2006 - 05 Juni 2010

Mijn eerste reis

11 Januari 2010 - 31 Mei 2010

naar azie

Landen bezocht: